Ulan Bator - orosz határ
Ma reggel elhagyjuk Ulán Bátor-t, de előtte azért meglátogattam a helyi Nissan kereskedést. Ugyanis ez a márka a gyengém, kíváncsi voltam mit árulnak Hát az állam leesett. Az árakon is, de olyan autókat árulnak, amik nincsenek Európában. V8-as új Nissan Patrol, de mellette volt a régi is, azt is árulják újonnan. No meg az új Navara is ott figyelt.
|
A kereskedés előtt |
|
A kínálat szinte csak terepjárókból állt |
|
Nissan Navara belső |
|
Az új Nissan Navara - természetesen benzines motorral |
|
Az új Nissan Patrol - brutális méretben, V8-as mtorral |
|
Gyönyörű belső |
|
A régi Patrolt is árulják párhuzamosan. Állítólag van rá kereslet |
Szomorúan kullogtam ki a szalonból, de azért rendszámtartó keretet vettem, illetve rakás prospektust hoztam magammal. Ha már nem lehet V8-as Patrolom :)
Sajnos Peugeot kereskedés nincs az országban, pedig azt az infót kaptam hogy 2013-ban megnyitották. De végül mégse lett belőle semmi. Gondolom rájöttek, hogy nem sok értelme lenne.
A belvárosban láttam egy Chevrolet kereskedést, pár érdekes autóval. Jó drágán, naná.
|
Az állami áruház előtt volt a Chevrolet kereskedés |
|
2013-as Chevy Tahoe |
|
Ez 60,000 euronak felel meg. Egy tahóért :) |
|
Ez is 2013-as Camaro |
|
Ez 50,000 EUR |
Ha már autókról írok, akkor essen pár szó az utakon közlekedő autókról.
A Toyota dominál itt is. nagyon nyomasztó főlénnyel. Terepjáróban csak Land Cruiser van és Nissan Patrol. Semmi más gyakorlatilag. Pár Mitsubishi, de elenyésző.
Az összes használtautót Japánból hozzák, a legtöbb autó jobbkormányos.
A vezető modell a Prius. Millió van belőlük.
|
Ritka mint a fehér madár |
|
Na ezek nem ritkák. Összes jobbkormányos |
|
A két vezető márka |
|
Forgalomirányítás. Érdekes módon hatékony volt. |
|
Ritkaság |
|
Ebből többet láttam |
|
Jéé, ez mit keres itt? |
|
Nagyon sok autórl azt se tudtam milyen márka. A legtöbb japán belpiacos Toyota |
|
Vidéken csak ilyenek szaladgálnak. Mondjuk nem csodálom |
|
Próbáltam velük lépést tartani, de nem ment :) |
|
Mindenhol építkeznek |
Peugeot kereskedés keresés közben eltévedtünk és a város elit negyedébe kerültünk. Mit ne mondjak, eléggé elámultunk. Ami itt folyt, az hihetetlen. A legmodernebb lakóházak, európai árut áruló szupermarketek. Teljesen más világ.
|
Irodaház, finom kávézóval. Mintha Bécsben kávéztunk volna |
Ha már ott voltunk, akkor lemosattam az autót egy "VIP" autómosóban.
|
A BMW volt a csehül beszélő pali autója |
|
Csak kézi autómosó létezik egész Ázsiában. |
Mivel eddig senkivel nem talalálkoztunk aki tudott volna valamilyen nyelven beszélni, itt megszólított egy pali, csehül. Hű de megörültünk neki. Egy órán keresztül faggattuk, ő pedig türelmesen válaszolt :)
Megtudtuk, hogy az átlagfizetés 600 dollár (közben utánanéztem, nincs annyi kb 380 dollár körül mozog), az ingatlanárak 700-1000 EUR/m2, 100m2-es lakás bérleti díja 1000 EUR, üzlethelyiség 1000-2000 EUR/m2. A befektetők megbolondultak, mindenhol építkeznek. Már most 30,000 eladatlan lakás van. Tiszta Kína effektus.
Szerinte Mongólia most a legnagyobb krizísben van, az alacsony szén, arany és egyéb nyersanyagok árak miatt, ami Mongólia fő exportcikke.
A pali Prágában tanult 1988-90 között, most víz és csatornaszerelő cége van, lengyel csöveket importál. Jól kihasználja a nyelvtudását. Jól él, de azt mondta sokat kell dolgoznia. Hmm, nocsak.
|
Lakóház ultramodern üzlettel |
Bevásároltunk még pár ajándékot, aztán indulás a határ felé. Tudtuk, hogy sokat kell várni, a többiek 10-12 órákról beszéltek.
Este nyolcra érkeztünk a határhoz. Már nagyon vártuk Európát, ami jelen estben Oroszországot jelenti.
Szép lassan haladtunk, és éjjel kettőkor át is léptük a határt.
Kb 100 km-t vezettem, aztán egy útszéli fogadó mellett sátort vertem és elaludtam mint a bunda.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése