23 augusztus, 2015

Mongólia 6. rész - 34. nap


Ulan Bator - orosz határ


Ma reggel elhagyjuk Ulán Bátor-t, de előtte azért meglátogattam a helyi Nissan kereskedést. Ugyanis ez a márka a gyengém, kíváncsi voltam mit árulnak Hát az állam leesett. Az árakon is, de olyan autókat árulnak, amik nincsenek Európában. V8-as új Nissan Patrol, de mellette volt a régi is, azt is árulják újonnan. No meg az új Navara is ott figyelt.

A kereskedés előtt

A kínálat szinte csak terepjárókból állt

Nissan Navara belső

Az új Nissan Navara - természetesen benzines motorral

Az új Nissan Patrol - brutális méretben, V8-as mtorral

Gyönyörű belső


A régi Patrolt is árulják párhuzamosan. Állítólag van rá kereslet
Szomorúan kullogtam ki a szalonból, de azért rendszámtartó keretet vettem, illetve rakás prospektust hoztam magammal. Ha már nem lehet V8-as Patrolom :)
Sajnos Peugeot kereskedés nincs az országban, pedig azt az infót kaptam hogy 2013-ban megnyitották. De végül mégse lett belőle semmi. Gondolom rájöttek, hogy nem sok értelme lenne.
A belvárosban láttam egy Chevrolet kereskedést, pár érdekes autóval. Jó drágán, naná.

Az állami áruház előtt volt a Chevrolet kereskedés

2013-as Chevy Tahoe

Ez 60,000 euronak felel meg. Egy tahóért :)

Ez is 2013-as Camaro

Ez 50,000 EUR

Ha már autókról írok, akkor essen pár szó az utakon közlekedő autókról.
A Toyota dominál itt is. nagyon nyomasztó főlénnyel. Terepjáróban csak Land Cruiser van és Nissan Patrol. Semmi más gyakorlatilag. Pár Mitsubishi, de elenyésző.
Az összes használtautót Japánból hozzák, a legtöbb autó jobbkormányos.
A vezető modell a Prius. Millió van belőlük.
Ritka mint a fehér madár

Na ezek nem ritkák. Összes jobbkormányos

A két vezető márka

Forgalomirányítás. Érdekes módon hatékony volt.

Ritkaság

Ebből többet láttam

Jéé, ez mit keres itt?

Nagyon sok autórl azt se tudtam milyen márka. A legtöbb japán belpiacos Toyota
Vidéken csak ilyenek szaladgálnak. Mondjuk nem csodálom
Próbáltam velük lépést tartani, de nem ment :)

Mindenhol építkeznek

Peugeot kereskedés keresés közben eltévedtünk és a város elit negyedébe kerültünk. Mit ne mondjak, eléggé elámultunk. Ami itt folyt, az hihetetlen. A legmodernebb lakóházak, európai árut áruló szupermarketek. Teljesen más világ.
Irodaház, finom kávézóval. Mintha Bécsben kávéztunk volna


Ha már ott voltunk, akkor lemosattam az autót egy "VIP" autómosóban.

A BMW volt a csehül beszélő pali autója

Csak kézi autómosó létezik egész Ázsiában.


Mivel eddig senkivel nem talalálkoztunk aki tudott volna valamilyen nyelven beszélni, itt megszólított egy pali, csehül. Hű de megörültünk neki. Egy órán keresztül faggattuk, ő pedig türelmesen válaszolt :)

Megtudtuk, hogy az átlagfizetés 600 dollár (közben utánanéztem, nincs annyi kb 380 dollár körül mozog), az ingatlanárak 700-1000 EUR/m2, 100m2-es lakás bérleti díja 1000 EUR, üzlethelyiség 1000-2000 EUR/m2. A befektetők megbolondultak, mindenhol építkeznek. Már most 30,000 eladatlan lakás van. Tiszta Kína effektus.
Szerinte Mongólia most a legnagyobb krizísben van, az alacsony szén, arany és egyéb nyersanyagok árak miatt, ami Mongólia fő exportcikke.

A pali Prágában tanult 1988-90 között, most víz és csatornaszerelő cége van, lengyel csöveket importál. Jól kihasználja a nyelvtudását. Jól él, de azt mondta sokat kell dolgoznia. Hmm, nocsak.
Lakóház ultramodern üzlettel




Bevásároltunk még pár ajándékot, aztán indulás a határ felé. Tudtuk, hogy sokat kell várni, a többiek 10-12 órákról beszéltek.
Este nyolcra érkeztünk a határhoz. Már nagyon vártuk Európát, ami jelen estben Oroszországot jelenti.
Szép lassan haladtunk, és éjjel kettőkor át is léptük a határt.
Kb 100 km-t vezettem, aztán egy útszéli fogadó mellett sátort vertem és elaludtam mint a bunda.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése